Friday, March 3, 2017

Tip of the day - alaseljavalu rasedana : Kuidas leevendada?


HUH. Ma ei jõua seda sõnadesse panna, kui väga mu alaselg õhtuti tuld lööb. Nüüd, kui kõht on juba väga suur, siis on leevendust üsna raske leida. Olen sellest murest varem rääkinud ka. Mul oli juba enne rasedust alaselg natukene nõrgem ja nüüd see probleem ainult süveneb lisaraskuse all. Lisaks on mul hästi nõgus selg ja see ei tee asja kergemaks. No kohe lausa pisarateni on valus. Bandaaži ma eriti kanda ei suuda (maksimum 30 minutit järjest) ja miski muu ei tundu aitavat. Meil pole kahjuks vanni ka, kuhu lõõgastuma minna. Kui ma eile põlvili põrandal vedelesin ja küünarnukkidega vastu diivanit toetasin, et selg saaks natukene puhata/lõdvestuda, siis tuli Kristol meelde Mallu poolt antud nipp. OH MY! Miks meil varem see meelde ei tulnud? Keerasime sellest magamiseks/imetamiseks mõeldud nuudlist rõnga, polsterdasime mõne padjaga ja mina viskasin ennast sinna kõhuli pikali. Kõht jäi sinna nuudli najale "rippu".  Ma tundsin sekunditega, kuidas alaseljalihased lõdvestusid ja isssand, kui hea mul olla oli. Kõhuli lamamine oli jumalik! Sellise pesa saab endale tekkidest ka vormida ja ausalt.. Te ei kahetse sekundikski! Kristo sai õrnalt mu alaselga masseerida ka ja no see oli veel eriti mõnus. Mõtlesingi selle siia sellise "nipina" kirja panna, sest kindlasti on Teie seas veelgi neid, kes samasuguse hädaga kimpus. Olge paid! 

10 comments:

  1. Ma ehmatasin korra, et oot... kus kõht on?! :D

    Kas sa teipimist oled proovinud? Minul olid k hullud valud ja teipimine aitas :) toetab kõhtu ja kui seljale panna, siis kaotab selle alaseljavalu närvivalu ka ära.

    Ja vaata oma jalanõud üle! Soovitan kanda pigem pehmema tallaga jalanõusid... muidugi sinu tööd arvestades vist jooksutossudega ikka tööle ei lähe :D

    ReplyDelete
  2. Minul aitas ka teipimine. Päris lõpus oli kõht nii jube raske, siis see leevendas seda raskustunnet ka.
    Lisaks meeldis mulle jubedalt ujumas käia, basseinis oli nii hea ja kerge alati:)

    ReplyDelete
  3. Millist bandaazi sa kasutasid? Ehk peaks mõnda muud proovima?
    Mul olid raseduse ajal samad mured ja ainuke, mis reaalselt väga aitas, oli Gerda bandaaz. See oli tõeline kergendus. Pärast sünnitust aga sobis see jälle ümber kõhu, aitas kiiremini tagasi tõmmata.
    Olen ka kuulnud, et teipimine aitab päris tõhusalt.

    ReplyDelete
  4. Praegu on viimane aeg omale netist otsida harjutused selja-, kõhu- ja kehatüvilihaste tugevdamise jaoks. 3-4 korda nädalas ikka leiad selle 10min et teleka ees kasvõi neid teha. Teeb kolmanda trimestri kergemaks, samuti sünnituse. Kuid mis veel olulisem, teeb kergemaks sünnitusest taastumise ning edaspidise elu, kui beebit süles hoiad. Esialgu on beebi nii pisipisi ja kerge, et ei tunnegi vahet, aga ütleme peale 6. Elukuud hakkad juba tunnetama seda raskust rohkem ning siis hakkab enda kehahoiak kannatama selle all, et keha instinktiivselt otsib mugavamat ja kergemat asendit, kui beebit süles hoiad, et alaselga säästa (seda siis seetõttu, et selleks ajaks on alaselg veel nõrgem ning valule vastuvõtlikum).
    Kommentaar pole üldse mitte halvaga mõeldud. Olen professionaal, tegelen sportlaste ning tavainimeste ravimisega ning vigastuste ennetamisega.

    ReplyDelete
  5. Aga kui teipimist tahad proovida, siis ole pai ja mine ainult sellise füsioterapeudi juurde, kes on asja õppinud ja varem rasedaid teipinud. Ta õpetab sulle kindlasti ka häid harjutusi seljalihaste tugevdamiseks, misa rasedana teha saab ja võib. :)

    ReplyDelete
  6. Mul aitas ka teipimine. Käisin füsioteraapiakliinikus, kus näidati ka kuidas teipida ja järgmised korrad lasin juba teibid mehel paigaldada, mõjusid hästi. Kindlasti soovitan.

    ReplyDelete
  7. Tuttav valu. Peale synnitust oli veel hullem. Ei suutnud beebit vannitada ka mitu kuud kuna pidin natukene kummargil olema :(

    ReplyDelete
  8. Ma olen ka muidu lühike-,159cm. Ja samamoodi alaseljaga olin täitsa kimpus.võtsin rasedusega 19kg juurde ka. Sünnituse ajal tehti epiduraali ka. Ja ossaraisk mida ma peale sünnitust tundsin alaseljas. Reaalselt käisin 2 korda erakorralises valuvaigistavat süstu küsims, sest no eivistu, ei astu, ei kummarda. Hakkasin ka teiste ja arstide soovitusel ikka natuke mõndasid harjutusi tegema. Nüüd valutab selg ainult päevade ajal. Seega soovitan sulle ka mõnda harjutust ikka tegema.

    ReplyDelete
  9. soovitan soojalt Steliise füsioterapeute, tegelevad ka rasedusaegsete vaevustega:
    http://steliise.eu/teenusest/

    ReplyDelete
  10. Soovitan rasedate sukkpükse!

    ReplyDelete