Monday, October 5, 2015

Minu aasta Erik Orgu toitumis- ja treeningkavaga : algus

Pildil : Toitumiskavast hakklihapada

Samal päeval, kui sain oma toitumiskava kätte, otsustasin Erikule kirjutada ja soovisin temaga kokku saada. Tahtsin asja põhjalikult käsile võtta. Minu üllatuseks oli Erik valmis minuga juba samal päeva kokku saama ja niimoodi me plaani paika panimegi. Sain omale uue treeningkava, tegime mõõtmised ja teekond võis alata. 

Esimesed paar päeva olid rasked.. Ma ei saanud kuidagi vedama ja keeruline tundus nii palju erinevaid roogasid valmistada. Nädala pärast mõistsin, et tegelikult kasutasin toitudes lõppkokkuvõttes suuresti samu toiduaineid ja maitseaineid ning toitu ei läinud enam raisku. Kõige raskem minu kiire elutempo juures on lõuna jaoks toitu kaasa valmistada. Valisin natuke lihtsama väljapääsu ja püüan kontoris lõunaks süüa midagi üsna samaväärset nagu kavas kirjas. Vahel asendan kana kalaga jne. Hommikuti ja õhtuti tuleb mul kava jälgimine oluliselt paremini välja. 


Kusjuures naljakas on see, et kaks toitu, mida me kavast hommikusöögiks tegime, on saanud päris suurteks lemmikuteks ja sööme neid peaaegu igapäevaselt. Just sellepärast, et maitseb! Menüüs on tegelikult palju põnevaid alternatiive ka, aga millegipärast on just need kaks hommikusööki jäänud püsima : riisipuder meega + kanasalat. Vahel sööme ainult riisiputru meega ja peale panen veel mõned vanaema aiast korjatud vaarikad. Teine selline lemmik on peekonivõiku (maisigalett + jääsalat + peekon + juust + tomat). Ma olen tõesti hakanud neid galette armastama! Need natuke maitsevad nagu popkorn :)

Kõige raskem on nädalavahetusel teha neid tervislikumaid valikuid. Hommikuti suudame reeglina ilusti kava jälgida, lõunat ma enamasti ei söö (Kristo aga sööb, mida iganes ette antakse) ja õhtuks sööme täpselt seda, mille järgi isutab. Ma ei saa salata, et olen ikka päris palju patustanud ja endiselt möödub tööpäevi, kus ainsaks toiduks terve päeva vältel on üks pisike õun. Ka trenniga ei ole ma veel nii "sina" peal. Selle kolme nädala jooksul olen käinud trennis vaid neljal korral. Kaal kõigub hetkel 46,5-47,1kg vahel. Ümbermõõtu ma veel kontrollinud ei ole. Selleks on veel vara.. Ma ei ole nii hoolikalt kava jälginud ka. 

Huhuhuuu.. tuleb ennast nüüd korralikult kokku võtta!

16 comments:

  1. Motivatsioonipomm oled! ootan praegu enda kava ka ja siis proovin samuti hakkama saada nende toitude valmistamisega. :) Edu sulle kullake!

    ReplyDelete
  2. APPI!! Kaalute ju sama palju kui noor teismeline!! See pole küll hea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui sa vaatad minust lisatud fotot siia postitusele, siis näed, et tegelikult olen täiesti normaalses kaalus. Ma olen ju imepisike (153cm pikk) :)

      Delete
  3. Maisigalette vitsutavad nüüd vist väga paljud :D Tegelikult tahtsin küsida, et mille pärast Erik Orgu seda maisigaletti soovitab? Saan aru, et ta ei ole teinud ju menüüd gluteenitalumatule? Et mis osas see maisigalett on tervislikum (oma toiteväärtuses) kui hoolikalt valitud täisteraleib (kus on väga palju kiudaineid, mida soolestikul igapäevaselt vaja on)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina küll mäletan Erik Orgu kavast, et see just nimelt oligi millegi pärast gluteenivaba. See oli minu jaoks kõige häirivam kogu kava juures. Nt igatsesin väga kaerahelbeputru ja ise tehtud leiba. Tegin kunagi iga nädal leiba ja siis jäi see kava pärast soiku. Nüüd, kui enam kava ei järgi, peaks jälle tegema hakkama.

      Delete
    2. Kaerahelbepuder on kavas olemas küll :)

      Delete
  4. Võimalik, et asi ei ole mitte galettide tervislikkuses, vaid täisteraleivaga võrreldes nende madalas kaloraažis? Lisaks, ma ei ole küll gluteenitalumatu, kuid leiba on veidi raskem seedida kui galette. Minul on alati kodus nii täisteraleiba kui riisigalette ja söön meeleldi mõlemat, kuid klassikaline täisteraleib on ikka parim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arvan ka, et see maisigalett ilmselt kalorivaesem. Kuid kas Triinu (ja tema kava) eesmärk on siis kaalu alandada või hoopis trenni kõrvalt täisväärtuslikult toituda? Et mis selle kava eesmärk on? PS: Võimalik, et täisteraleiba on Sul raskem TUNNE seedida sellepärast, mis sinna leiva peale läheb. Iseenesest täisteraleib seedub ju kiiresti. Mind häiribki kõige rohkem nende "osta netist" kavade juures see, et pole koostatud konkreetse inimese jaoks. Samas ega need kavad mürgised ole :D Ja ilmselt aitavad ikka väga paljusid ülekaalulisi, kes üksi ja iseeseisvalt toime ei tule.

      Delete
    2. Tead, mul tihtipeale ei lähegi leivale ühtegi lisandit, sest mulle meeldib puhta leiva maitse. Või lähevad samad lisandid mis galettidele. Aga jah, tasakaalustatud toitumise juures ma ei näe küll põhjust miks tuleks galette kvaliteetsele leivale eelistada. Üleüldiselt usun sellesse, et valikud tuleks teha lähtuvalt enda enesetundest, lihtsalt "moe pärast" ei ole mõtet midagi tarbida.

      Delete
  5. Mis kell sa tavaliselt zelluloosis trennis käid? :)

    ReplyDelete
  6. Onju see oled sina? https://www.youtube.com/watch?v=pYlwRmp9zfk 2.11 minuti peal.

    ReplyDelete
  7. Olen tutvunud Erik Orgu toitumiskavaga ning tundub mõistik.. kuid samal ajal on mul ostetud Heikki Mägi FITLAP.. Analoogne asjandus, aga toitumiskavad on üsna erinevad.

    On kellelgi kogemusi FitLapiga ? Olen ise nii kaua kaaluga maadelnud ja päris põhjalikult selgeks teinud, mis on tervislik ja mis mitte.. aga seal kavas viskab ikka selliseid asju ette, mida ma ehk niisamagi suhu ei pistnud :)
    Peamiselt ostsin liitumise retseptide pärast, kuna see lihtsustab OLULISELT elu, kui ei ole suur kokkaja . Sma funktsiooni täidaks tegelikult ja Orgu kava.. Ma ei tea ?

    ReplyDelete
  8. Aiiiiaiii! Lõunat peab sööma. Pigem jäta õhtusöök ära kui lõunasöök!

    ReplyDelete